Podnikání na internetu může bezpochyby prosperovat. A ten, kdo ho provozuje, se díky němu může stát i skutečně bohatým a úspěšným člověkem. Protože se dá díky internetu sehnat spousta zákazníků, a to v prakticky všech světových končinách.
Jenže aby se z uživatelů internetu stali něčí zákazníci, je nezbytné dosáhnout toho, že se bude web takového podnikatele těšit dostatečné návštěvnosti. Protože bez návštěvníků nejsou zákazníci a bez zákazníků nemohou být pochopitelně ani platby, ani zisk. A zatímco založení si nějakého podnikatelského webu nebývá pro nikoho problém, je to se získáváním sledovanosti daleko komplikovanější.
Je vcelku běžnou záležitostí, že si webu třeba ani nikdo nevšimne. A lidé si ho nevšimnou obvykle ve chvíli, kdy si ho nevšimnou internetové vyhledávače. Právě vyhledávače totiž pomáhají nalézat internetové veřejnosti to hledané, a záleží jenom na tom, jak posoudí konkrétní web, zda se tento nakonec ke svému publiku dostane nebo nikoliv.
Když takový internetový vyhledávač považuje nalezený web za příliš nedokonalý, nechá ho v dlouhém seznamu svých odkazů zapadnout někde vzadu, kde ho hledající lidé sotva navštíví, a pak je SEO expert zřejmě tím jediným, kdo ho dokáže s pomocí optimalizace pro internetové vyhledávače dostat z pomyslného stínu na výsluní.
Poskytují se totiž i SEO služby, které se zabývají právě zdokonalováním webů z pohledu internetových vyhledávačů a které zajistí, aby se odkaz na optimalizovaný web dostal v seznamu toho, co vyhledávače nabízejí, na přední pozice, jež jsou lidmi hojně využívané.
Díky takové pomoci se dají docela přirozeně najít lidé, kteří se budou o to nabízené na webu zajímat a zřejmě dají tomu nabízejícímu možnost si díky tomu vydělat. A proto se podnikatelům vyplácí na optimalizaci sázet. Úspěch tu sice nepřijde hned a není zadarmo, ale přijde a vyplatí se.